14 mei 2016

SGP heeft vragen over het aan het lijntje houden van een burger

Tom Bakker
'Handhavingsverzoek'

Geacht College,

De klacht van Dhr. van der Roest en de afhandeling daarvan zijn voor de SGP-fractie aanleiding tot een de volgende vragen:

  1. Dhr. Van der Roest diende in 2013 een handhavingsverzoek in. De behandeling duurde meerdere jaren.  Hoe kan dat?
  2. Komt dat vaker voor?
  3. Klager heeft nooit een officiële terugkoppeling ontvangen. Hoe kan dat?
  4. Komt dat vaker voor?
  5. De gemeente heeft klager nooit een beslissing doen toekomen op zijn handhavingsverzoek. Hoe kan dat?
  6. Komt dat vaker voor?
  7. De gemeente heeft klager aan het lijntje gehouden. Komt dat vaker voor?
  8. Dhr. Van der Roest heeft ook een klacht ingediend bij de Nationale Ombudsman. Heeft de Nationale Ombudsman inmiddels naar de gemeente gereageerd? Zo ja, is het College bereid om de Raad van die reactie kopie te verstrekken?
  9. Welke maatregelen heeft de gemeente genomen om herhaling van dit gemeentelijk wangedrag te voorkomen?
  10. Waarom heeft de behandeling van het handhavingsverzoek van Dhr. Van der Roest zich steeds voltrokken achter gesloten deuren?
  11. Waarom heeft de behandeling van de klacht van Dhr. Van der Roest zich steeds voltrokken achter gesloten deuren?
  12. Wat is het beleid van het College met betrekking tot de vertrouwelijkheid van de behandeling van handhavingsverzoeken?
  13. Wat is het beleid van het College met betrekking tot de vertrouwelijkheid van de behandeling van klachten?
  14. Wat is het beleid van het College met betrekking tot het informeren van de Raad over (de afhandeling van) klachten?

Met vriendelijke groet,

SGP-fractie

 

 

Tom Bakker