8 maart 2014

Persbericht werkbezoek Woudwijk Zorgadvies

Tom Bakker, SGP Dantumadiel

SGP Dantumadiel op bedrijfsbezoek bij Woudwijk Zorgadvies

De SGP-fractie in de gemeenteraad van Dantumadiel bracht een bedrijfsbezoek aan Woudwijk Zorgadvies in Hantumhuizen. Onderwerp van gesprek was onder andere de opheffing van het Sociaal Team Dantumadiel.

Op 19 februari 2014 ontving de Gemeenteraad van Dantumadiel een kopie van een brief van het College van B en W aan de deelnemende organisaties in het Sociaal Team Dantumadiel. Daarin deelde het College mee dat het Sociaal Team was opgeheven. Als reden noemde het College dat in het Sociaal Team niet goed werd samengewerkt.

De ontwikkelingen rond het Sociaal Team waren voor de SGP-fractie aanleiding voor een bedrijfsbezoek aan Mw. Rika de Jong van Woudwijk Zorgadvies, volgens de website www.socialeteamsfryslân.nl de coördinator van het Sociaal Team Dantumadiel. Mw. De Jong bevestigde dat de samenwerking in het Sociaal Team niet optimaal was. Toch was de opheffing ook voor haar onverwacht gekomen. Zij was er niet vantevoren van op de hoogte gebracht.

Desalniettemin was Mw. De Jong optimistisch: “De regie van de gemeente is eerder versterkt dan verzwakt. In crisisgevallen vindt onverminderd overleg plaats, nu misschien zelfs efficiënter en effectiever dan voorheen.”

Einde bericht.

Noot voor de redactie: voor meer informatie kunt u bellen met Tom Bakker (0511 – 424371; TBakker@Dantumadiel.eu)